Layout by Julia E.

Saturday, January 11, 2014

Viimeaikaista

Joululoma tuli ja meni ja nyt ollaan taas takasin koulunpenkillä…tylsää. Se loma meni kyllä hirmu äkkiä. Mun puolesta lomaa ois voinut jatkaa vielä hetken, vaikkei niinkään mitään erikoista edes tapahtunut. Suurimmaksi osaksi olin kotosalla ja uudenvuoden jälkeen joku epidemiakin iski, joten suurinosa meistä vähän sairasteli, minä mukaan lukien. Nyt pitäis kuitenkin olla taas kunnossa, palata urheilun pariin ja niin…..myös sinne kouluun. Tarkemmin ajatellen ei se taidakkaan ollaan yhtään pahitteeksi, pääsee normaaliin arkirytmiin takaisin, vaikkei ne aikaiset aamuherätykset kamalasti houkuttelis. Mun onneksi (tai monen muun myös) täällä oli tiistaina hirrrrmu kylmää, se tarkoittaa siis -7 °C ja koulu oli peruuttu. Syynä tähän siis ''bad weather'', mun mielestä ois saanut lunta sataa vielä, niin koulu ois varmasti ollut kiinni koko loppuviikon. Se on kuitenkin niin harvinaista herkkua täällä, että ehkä nyt jäädään vaan odottelemaan niitä lämpimiä kelejä ja unohdetaan lumet. Keskiviikkona mittari kuitenkin näytti asteen vähemmän, ja jokainen sinne kouluun lähti.. Tätä onkin koko loppuviikko matikan tunnilla mietitty, miksi tiistaina ei tarvinnut kouluun lähteä, mutta keskiviikkona kun mittari näytti -6 °C sinne kuitenkin lähdettiin, erokin kun oli niin huomattavan suuri näiden kahden päivän välillä… Ja nyt kun kerran säästä puhutaan, en voi ymmärtää tätä säätä, mutta ehkä sitä en koskaan tule edes ymmärtämään. Keskiviikko aamuna pakkasta, mutta launtai aamuna lähemmäs 20 astetta… Noh, ainakin ollaan lähempänä niitä mun odottamia lämpimiä kelejä, joten toivotaan ettei ne kylmät päivät löydä enää tietä takaisin tänne. Ja nyt kun tässä olen lörpötellyt vähän asiasta jos toisestakin, mulla on vähän into hukassa tän blogin suhteen. Aikaa on löytynyt vaikka millä mitalla, mutta jotenkin on tuntunut niin pakko puuhalta, että en oo viittinyt tulla edes kirjoittelemaan. Kameran kuvasaldo ammottaa tyhjyyttään, joten siinä varmasti yksi syy. Ja toinen syy taitaa löytyä myös, en itseasiassa oo tehnyt mitään erikoista. Joten yksinkertaisesti ei ole ollut edes mitään päivitettävää. Toivottavasti tää tälläinen menee tästä ohi!


Perjantai-iltana oli tarkoitus mennä kavereiden kanssa katsomaan kaikkien kehuma Frozen leffa. Se jäi kuitenkin vaan siihen tarkoitukseen, molemmat leffateatterit oli nimittäin loppuunmyyty kyseiseltä leffalta. Ehkä mä nään sen vielä joku päivä…(I wish so). Päädyttiin me kuitenkin syömään hyvään ravintolaan ja siellä menikin melkein koko loppuilta. Mukava ilta vaikkei ne suunnitelmat ihan mennytkään niinkuin oli suunniteltu.
P1101745Tänään, lauantaina oon ollut vähän siellä sun täällä. Aamulla käytiin Batonissa parissa kaupassa, ja ai että mä tykkään Fresh Marketista. Kaikki näyttää niin tuoreilta ja  vieläpä kivasti laitettu esille. Kyseinen kauppa on siis ihan ruokakauppa, kaikkea löytyy laidasta laitaan, mutta niin tunnelmallinen. Ei siinä edes tajua olevan ruokakaupassa. Matka jatkui kuntosalille, ja vihdoin ja viimein sain itseni sinnekkin. Ihana taas tehdä jotain pienen sairastelu tauon jälkeen. Tais muutenkin ensimmäinen vaihtovuoden puolikas mennä vähän laiskottelun puolelle, joten nyt ois kyllä aikakin taas ryhdistäytyä. (Tämä toivottavasti oli lupaus..) Salilta jatkoin host veljen ja hänen tyttöystävän kanssa kaupoissa kiertelyä. Mukavat päivät takana, mutta nyt taitaa kuitenkin olla mun vuoro mennä nukkumaan. Suomen puolella jo heräillään seuraavaan päivään, joten viettäkäähän rentouttava viikonlopun viimeinen ja kerätkää voimia tulevalle viikolle. Palaillaan!
P1111753 P1111769 P1111771 P1111783 P1111791 P1111806 P1111854

2 comments:

  1. voi superihana toi fresh market (jos noi ruokakauppa kuvat on siis sieltä) :--)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo sehän se, tykkään itekkin hirmusesti, kuitenkin vähän kalliimpaa kun ihan normi ruokakaupassa...

      Delete